Mer mätt med ägg

Jag vet inte hur många gånger jag har fått frågan om hur man gör sin havregrynsgröt mer mättande. Här kommer svaret: Plussa på extra protein! Och det behöver inte innebära ett extra tillbehör, kläck bara i ett ägg per portion havre under kokningen. Voila! Dessutom tycker jag att gröten blir mycket godare, slät och lite söt. Mm!

IMG_8532

Porslin från Spode i mitt <3

Tidigare idag blev det en stor skål med färska hallon, bananskivor, kokosflingor och kanel. Plus en skvätt lantmjölk. I vanliga fall är jag en sådan där udda typ som helst äter gröten torr men idag var jag sugen.

Efter detta, ett bra pass på boxen med min tränare där jag knappt hade ont i foten alls och det mesta gick bättre än förväntat. Hurra! Nu kan jag gå, springa, hoppa hopprep, balansera… Men tyngdlyftning ställer som bekant höga krav på kroppen så på den punkten är det mycket rehab kvar innan jag är helt återställd. Men vet ni? Efter den här operationen har jag inte alls känt mig så bitter som förra varvet, utan mest glad för allt jag faktiskt kan göra. Känns bra och snällt. Skönt med ett bevis på att jag faktiskt har blivit bättre på att fokusera på möjligheter istället för hinder. Även om det kan vara svårt.

Ikväll blir det en lång dusch, solomiddag (ugnsbakad kyckling, vitlökschampinjoner plus en hel hög gröna bönor dressade med olivolja och citron) och något lättsamt jag snubblar över på Netflix. Ah, så härligt!

Share:

1 Comment

  1. February 2, 2015 / 6:16 pm

    Gott! Och skönt med den känslan för rehab. Jag ska inspireras av det – glad för det jag kan göra.

Leave a Reply

Your email address will not be published.