Back in the game

Hej november! Hej rutiner! Efter många veckor av snabbpass på en mängd olika gym längtar jag nu allra mest efter låååånga träningspass. Ni vet, då man hinner med en riktig uppvärmning och en stund med foam rollern som avslut. Byta ett par ord med en träningskompis eller lägga lite extra tid på någon övning som är svår. Ett hemmagym och bekanta ansikten.

Hemma i Stockholm har jag klippkort på Concor och måste spana in Nordics nya lokaler på Hälsingegatan (asap!) men eftersom jag tillbringar en del tid i London numera har jag varit på jakt efter ett nytt ställe att lyfta på. Jag blev för några veckor sedan medlem i en tyngdlyftningsklubb för första gången i mitt liv, vilket har bjudit på en del utmaningar och exponerat ett gäng svagheter som måste fixas för att jag ska kunna ta mig till nästa nivå.

Men lika mycket som jag tycker om att lyfta tungt vill jag också svettas och flåsa. Så lite Crossfit lägger jag också till i programmeringen. Jag tror vi är många som ibland lever på gamla meriter. Idrottstalang vi hade som barn eller den där tiden vi sprang milen på för tre år sedan. Själv har jag inte direkt tränat kondition på det där huvudet bultar och jag vill spy-sättet på säkert två månader. Så när jag förra veckan tog mig an woden Fight Gone Bad fick jag en brutal överraskning… Hehe.

IMG_2236 kopiaIMG_2136 kopia

Fight Gone Bad är tre varv av det här…

1 minut wall ball
1 minut sumo deadlift high pull (vi körde hang power clean istället)
1 minut box jump
1 minut push press
1 minut row
1 minut rest

Det gäller att skrapa ihop så många repitioner som möjligt på varje station, samtidigt som du försöker vara lite smart för att inte bränna ut dig helt redan varv ett, och den totala siffran av alla varv är din score. Blodsmaksträning när den är som bäst! 

Planen var att snitta på 16-17 reps per station, tyvärr blev mina pressar ett enda stort skämt då min högerfot fortfarande inte är helt med i matchen. När det ska gå fort är det ju fördelaktigt om allt funkar som det ska, pressarna blev helt enkelt för strikta och jag blev för trött. Så var det med det.

The good news? Nu kan det bara bli bättre! Dessutom, easy come easy go. Kondition är en färskvara, lätt att tappa men också lätt att få igen. Och styrkan sitter fortfarande där den ska. Nu kör vi!

Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published.